środa, 12 czerwca 2013

Ozdabianie kopert

Dziś chciałbym Wam pokazać jakimi metodami dekoruję koperty wysyłanych przeze mnie listów. Od dłuższego czasu podobały mi się piękne koperty, które wraz ze znaczkami, stemplami pocztowymi i ładnym liternictwem tworzyły wyjątkową całość. Ważnym dla mnie miejscem w internecie, dzięki któremu przekonałem się jak wspaniałe wrażenie może zrobić starannie przygotowany list, był blog dziewczyny o imieniu Hermine: journaldejoursletters szczerze polecam byście kiedyś w wolnej chwili odwiedzili go.

Opisze sposób w jaki przygotowuję koperty przeznaczone do zapakowania listów skierowanych do znajomych korespondencyjnych. Najpierw w zależności od tego co zamierzam wysłać w liście dobieram rozmiar koperty, i robię ją ze zwykłego szaro-brązowego papieru. Lubie go ponieważ dzięki temu że jest taki mało krzykliwy, to ładnie komponuje się z kolorowymi znaczkami i nie przyćmiewa ich. Po dobraniu rozmiaru i sklejeniu koperty starannie nanoszę adres. Ponieważ nie przepadam za swoim standardowym charakterem pisma dane adresowe zapisuję odręcznym pismem technicznym, wygląda ono ciekawie, a dodatkowo mam pewność, że ludzie na poczcie z łatwością wszystko przeczytają. Na koniec przystawiam w wolnym miejscu jeden z kilku stempli, które posiadam. Końcowy efekt prezentuje się raczej skromnie i starannie, lubię go.  Poniżej zamieszczam zdjęcia stosowanych przeze mnie pieczątek:



Odkąd pamiętam robiły na mnie wrażenie listy pokazywane na filmach i bajkach, mam namyśli te z czerwono-biało-niebieską obwódką. Z tego co się orientuję to zarówno w mojej okolicy, jak i w polskich sklepach internetowych nie są one dostępne w sprzedaży. Musiałem więc robić sobie takie własnoręcznie. Początkowo drukowałem z komputera takie trójkolorowe paski, zginałem je wzdłuż na pół, dzieliłem paski na 4 części o długości odpowiadającej bokom koperty i przyklejam. Metod ta miała swoje wady ponieważ w moim przypadku często paski przyklejałem niedokładne. Niedawno ucieszyłem się, gdy natrafiłem w sieci na przygotowany do wydrukowania szablon koperty. Pod tym adresem możecie pobrać. Po złożeniu gotowa koperta wygląda mniej więcej tak:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz